8aza
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

خش ومش هتخرج زعلان

الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

نكت بلدياتنا

كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin

المساهمات : 161

نكت بلدياتنا Empty
مُساهمةموضوع: نكت بلدياتنا   نكت بلدياتنا I_icon_minitimeالأربعاء ديسمبر 31, 2008 3:05 pm

صعيدي

صعيدي جزمته اتقطع راح خيطه بعد اسبوع لقي الجزمه بقت كويسه فك الخياطه
نكتة
صعيدي فتح محل انابيب الدعايه والاعلانات اللي عملهافرقع انبوبتين في وسط البلد

استاذ أنجليزى

أستاذ أنجليزي قال لتلميذ صعيدي

ضع كلمة dog في جملة مفيدة

قال الصعيدي dog يامزيكا
مصاص
واحد بدوي يبي يطور شرب القهوة بمصاص.

الصعايده
مره واحد صعيدى ركب الاسانسير ملقاش فيه الا العامل. طلع مسددس وقال له اطلع بينا على السعوديه.

صعيدى وزجاجة بيبسى
مرة واحد صعيدى شاف وحدة سودة قام قلها كل دى ازازة كاكولا قامت تفت علية قلها كمان بتفورى
صعيدى وزجاجة بيبسى
مرة واحد صعيدى شاف وحدة سودة قام قلها كل دى ازازة كاكولا قامت تفت علية قلها كمان بتفورى
صعيدى اتسرقت محفظتة
مره واحد صعيدى سافر مصر إتسرقت المحفظه بتاعته بلغ عنها فقال له الظابط حاضر حجيبهالك من تحت الأرض طلع الصعيدى بره لقى الناس بتحفر لخط المترو فقال لهم الهمه يارجاله هى سوده وفيها سوسته

شرطي صعيدي في الخدمة لقى قرد في الشارع وداه للضابط المسؤول عنه وقاله : يا باشا انا لقيت قرد أوديه على فين ؟
قال الضابط : على حديقة الحيوانات
غاب الشرطي الصعيدي ساعتين ورجع هو والقرد ، الضابط بيسأله ايه الي رجعك ؟
قاله يا باشا وديته على حديقة الحيوانات ، تحب أخده دلوقتي أفسحه في الملاهي؟

صعيدي
صعيدي عرف انو الموضة هذه السنة جلد ، فقلع لباسه ومشي عريان عالموضة

ازاى تعرف الصعيدى

نزل قرار فى البلد بمنع الصعايده من السفر طب يعملوا ايه عشلن يعرفوا الصعايده قالك احنا

نجيب جردل ونسأل كل واحد ده ايه الصعيدى هيقول على الجردل دردل واحد صعيدى عرف قالك انا اركز واحفظ الكلمه صح المهم الصعيدى ده راح المطار بتاع الجوازت بيقولوا ايه ده يا بلدينا قاله جردل قاله مظبووط ادينى اسمك قاله محمد دومعه ههههههههههههه
صعيدى دخل الحديقة

واحد صعيدى دخل حديقة الحيوانات و دخل راسة فى قفص الاسد الحارس جرى علية قالوة

انت بتعمل اية قال اية يا بوى يعنى هاكلة ولا ايه ...........!

صعيدى
واحد بلدينا راجع من الحج والتلفزيون بيصور- بتساله المذيعة تقول ايه للاخوة اللى محجوش؟ قال: انا انصح كل اللى اللى محجش يروح السعودية لان الحج هناك حلو اوى

S'yda
نكته
صعيدي ضربوه بعكاز على راس بعد ثلاثه ايام قال ايييييييييييي
نكتة
فيه ثلاثة سعودي وكويتي ويمني دخلوا المزرعة السعودي يوم شاف البقرة تلطم من الريح وكذلك الكويتي أما اليمني البقرة تلطمت من ريحته.
الثلاثة والبقرة
فيه ثلاثة سعودي وكويتي ويمني دخلوا المزرعة السعودي يوم شاف البقرة تلطم من الريح وكذلك الكويتي أما اليمني البقرة تلطمت من ريحته.

مره صعيدى

مره عملوا مسابقه من اللى يخلى الكمبيوتر ميعرفش يجاوب على سؤال:

الاجنبى سأل:الكمبيوتر جاوب خلال دقيقه

اليابانى سأل:الكمبيوتر جاوب خلال دقيقه

الصعيدى سأل: الكمبيوتر بعدها اتحرق وطلع دخان الراجل اللى عامل المسابقه سأله انت سألت الكمبيوتر قلت له ايه؟

قال له:انا قلت له ابو قردان قبل مايخلف قردان كان اسمه ايه؟

دماغه ناشفه
مرة واحد صعيدي مات
نزل عليه 63 ملك
3 يحاسبوه
و 60 يقنعوه انه مات

نكت مو تبيعيه .......؟
تم القبض في المملكة السعودية علي ثلاثة الأول ألماني والثاني أمريكي والثالث عراقي، وحكم القاضي الشرعي بجلد كل منهم عشرون جلدة ..
- وأثناء تجهيزهم للجلد أقبل الجلاد عليهم مسرورا وقال لهم: لقد وضعت زوجتي اليوم مولودا جديدا وطلبت منى أن أمنح كل منكم أمنية بهذه المناسبة.
- قال الألماني وكان أول من تقرر البدء بجلده: أرجو أن تربط إلى ظهري وسادة قبل الجلد ..
فقام الجلاد بذلك، فتمزقت الوسادة في الجلدة العاشرة، فلما انتهى الجلاد أخذ الألماني يبكى بشدة وقد تمزق ظهره وسالت دمائه.
- قال الأمريكي وقد حان دوره: أما أنا فأمنيتي أن تربط وسادتين إلى ظهري ..
ففعل الجلاد ذلك، ولكن ما لبثت الوسادتان أن تمزقتا من الجلدة الخامسة عشر، وتلقى الأمريكي باقي الجلدات وهو يصرخ ويبكى من الألم.
- قال الجلاد للعراقي وقد كان آخرهم: أنت أخ عربي وجار شقيق لذا سأمنحك أمنيتين ،،،
قال العراقي: شكرا لك يا سيدي على كرم أخلاقك، وتقديرا لإحسانك فإن أمنيت الأولى هي أن تجلدني مئة جلدة بدلا من عشرين ..
فقال الجلاد متعجبا: ما أشجعك من رجل، لك ذلك، وما أمنيتك الثانية؟
فتبسم العراقي وقال: أما الثانية فأن تربط الأمريكي إلى ظهري.

مسيحي دخل مسجد بمصر و معاه سكين و قال: منو بيكم مسلم؟ محد رد عليه إلا واحد شجاع قاله: أنا مسلم و قاله: عندي خروف اريدك تذبحه و تسلخه على الطريقه الإسلاميه قال المسلم: أنا اعرف أذبح بس شوف واحد ثاني يسلخه دخل المسيحي المسجد و السكين كلها دم من الخروف و قال: منو بعد مسلم؟ اشروا المصلين على الإمام رد الإمام هوة شنو ؟ علمود صليت بيكم ركعتين صرت مسلم.
فد مرة واحد سجل اخته بمن سيربح المليون ليش ؟ ديشوف اخته بيا صديق تتصل.
كردي ديشتغل بمعرض السيارات كلوله منو اول واحد ركب بطة؟؟؟؟ كال : نيلز

واحد احول اكتشف بعد عشر سنوات انه يصرف على الجيران...
كردي شاف فنان معروف بالمستشفى كله اريد آخذ صوره وياك كله الفنان ماكو كاميرات بالمستسفى كله الكردي بروح ابوك حتى لو اشعه.

ارهابي أتزوج ارهابية زفوهم بسيارة مفخخه..

سوداني لبس بنطلون احمر طلع بلايس .
عشره دليم ديشاقون بلرشاشات 5 اتكتلو و3 انجرحو و2 كالو كافي لا تصير صدك..

صعيدى دخل الحديقة

واحد صعيدى دخل حديقة الحيوانات و دخل راسة فى قفص الاسد الحارس جرى علية قالوة

انت بتعمل اية قال اية يل بوى يعنى هاكلة
اضحك منن قلبك
مرة واحد صعيدى اخد مراته للملاهى ثم قال لها قعدى هنا يا ولية لما اجى ومتركبيش المراجيح عشان هدومك متبنش رجع لقاها ركبت قا لها انا مش قلتلك متركبيش عشان هدومك متبنش قاليتلو ما هو انا قلعته خلاص

جاجة محجبة
ليش الجاجة تحجبت؟؟لأنو راحت مهمة حتى تعمل دعاية ماجي بالسعودية...
مش مهم تضحك المهم تبتسم
مرة اتنين صعايدة ميتين من الجوع واحد قاله عاوز تاكل قالوا ايوة قالوا تعال معايا قالوا
لالالالا روحت انت .. قاله تعالى بس و مكلش دعوة .. قاله ماشى.. راحوا اكبر مطاعم فى مصر راح نده على الجرسون طلب كل حاجة لحم وملوخية ويبص تحت الترابيزة لقى فار قتل الفار وحطه على الملوخية وزعق انتم عاملين ملوخية بالفران انا هبلغ عنكم وخلاص من الحساب راح لزميلوا قالوا انا عملت كدة .. يلا بقى قلدني .. راح التانى يعمل زيه و طلب كل حاجة وعند الملوخية الجرسون قالوا معنديش ملوخية.. الصعيدى قالوا ابة امال احط الفار دة فين !!
مش مهم تضحك المهم تبتسم
صعيدى راكب تاكسى السواق نزل يحيب علبة سجاير لاقاة خلع عصاية
الفتيس سالة لية خلعتها قلة شفتك عمال تلخلخ فيها قلت لما اشلهالك علشان متتعبش
نكتة

في واحد حمصي بدو يروح على الحج لما وصل للسعودية رجع ليش

تذكر انو مسيحي
فزورة

ليه الصعيدي لما بيتخانق مع مراطه بيطلع فوق الدولاب؟؟؟؟؟؟

صعيدي شاطر

واحد صعيدي كان ماشي في الصحرا لقى مصباح راح فركوا قام طلعلو المارد شبيك لبيك عبدك بين ايديك اامر حكالو الصعيدي بدي تعمل جسر من الصعيد لامريكا رد علية المارد هاي صعبة اطلب اشي غيرها قام حكالو اعملني شاطر رد علية المارد الجسر من وين لوين بدك اياه

الصعيده
واحد صعيدى عمل ارشين سافر مصر ملقاش حته يبات فيها بات على الرصيف الحرميه سرقوه وحلقولوا شعره صحى من النوم قال الفلوس الفلوس بيحسس على راسه لاقى نفسه اقرع قال الحمد لله مش انا

مرة واحد صعيدى المضيفة بتسالو حضرتك تفطر فطر كامل قال لها هو كامل مش هيفطر
صعيدي

*جماعة بلديتنا حبوا يعملوه مزرعة فراخ مرة زرعوا الفراخ بمنقارها الفراخ ماتت..........

*المرة التانية زرعوها برجليها الفراخ برضه ماتت......

*قاموا بعتوا لقريبهم العالم فى بلاد برة......

*فقالهم ..ابعتولي عينة من التربه احللها!!!!!!!!!!

S'ydy
بدوي

بدوي ماشي بالطريق فلقى 500ليرة سورية فقال ياعيني هاذي هوية الرئيس

فهواخدها على المخفر حتى يخبرون انو لقى الهوية فهنن لأمانتو قرروا يعطو كدسة مصاري فهو وراجع بالطريق صار يقول ياسلام عطيتهون هوية الرئيس عطوني دفتر العايلة
نكة مغربية
قال لك هذه امرأة ميريكانية..و فرنسية و مغربية..سولوهم على الحاجة اللي شرطوا علىالراجل و حققها..
-الميريكانية قالت: أنا النهار الأول قلت له ماكنعرف نطيب..التهار الثاني ماشفت والو..النهار الثالث جاب طباخة..
-الفرنسية قالت: أنا النهار الأوول قلت له ما كنعرف نصبن..النهار الثاني ماشفت والو..النهار الثالث جاب مكينة د الصابون..
-المغربيةقالت: أنا النهار الأول قلت ما كتعرف نطيب و لا نصبن..النهار الثاني ماشفت والو..النهار الثالث..وليت كنشوف شويا بالعين اليمنية......

استاذ انجليزي قال لصعيدي ضع كلمة dog في جملة مفيدة قال الصعيدي dog يا مزيكا

Tariq
مش ابني
صعيدي قتل زوجته لانها جابت توأم قال ان الولد الثاني مش ابنه

صعايد
صعيدى بيتحدى امريكى بيقولوا احنا 7000سنة حضارة الامريكى قاله:احنا سبقناكوا ب1000سنة وطلعنا القمر...الصعيدى لقيته ايه فوق القمر..قاله لقينا رمل وحجارة..الصعيدى قاله ماهو احنا اللى طلعناهم

صعايدة
مرةواحد صعيدى تاه فى الصحراء مع اثنين اجانب ولقوا مصباح علاءالدين بيمسح المصباح طلع له العفريت وقاله شبيك لبيك انا بين ايديك اطلب اللى فى نفسك احققه فى ثانيه واحدة .الاول قال نفسى اروح بلدى قام العفريت صفق بايده روحوا لبلده .الثانى قاله وانا كمان نفسى اروح .العفريت صفق روحوا لبلده جاء الدور على الصعيدى قاله وانت نفسك فى ايه ..قاله خايف اقعد لوحدى هاتهم لى ثانى

عرض خاص

عرض خاص :::::::::::

تزوج بدوية واحصل على ناقة +20كرتون سب +تذكرة لسباق الهجن

صعيدي
صغيدي دخل المستشفى بدو يروح الدور
الثاني لغرفة الأشعه دخل الأصنصير شاف
المرايا والأنوار يحسبه محل الأشعه المهم نزع ...وقف المصعد وانفتح الباب شافته
الممرضه صرخت!
قال الصعيدي:لاتقولي سرطان

ديدا

مره واحد صعيدى سمع ان طياره وقعت وقالوا اللى هايجيب الصندوق الاسود هاياخد

جايزه اخد انبوبة البوتجاز على ظهره ونزل الميه يوم واتنين وثلاثه مطلعش مراته قالت يستاهل علشان مخدش معاه المنظم (((( ديدا )))

الصعيده وصلوا
مره واحد صعيدي وقع في حفره رمولو حبل وبيشدوه لقوه شانق نفسه

العمدة
مرة نزلت امطار وسيول في قرية صعيدية ودخلت البيوت
فراح احد الصعايدة الى العمدة يصيح
المية دخلت البيوت
فقال العمدة:عقبال الكهرباء.

التاكسى
واحد صعيدى ركب تاكسى ولما وصل للمكان
المطلوب سئل السائق كام قال العداد سجل
عشرين فاعطاه الصعيدى عشره جنيه قال
السائق اولتيلك عشرين قال الصعيدى